View Single Post
Trådstarter
4
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Tenkte jeg skulle vente med å svare på denne til jeg var mer informert.
Etter litt lesing har jeg fremdeles litt delt mening: MDMA påvirker blodtrykk og hjerterytmen øker.
Sammenlignet med Amfetaminer er MDMA mindre toksisk for det kardiovaskulære systemet, men en ting er verdt å merke seg: Koffein øker risikoen betraktelig sammen med MDMA
Kilde
.

Men, med dette sagt så er grunnene til at jeg heller mot ja er beskrivelsen av hvordan MDMA skal nytes: Som en rolig og koslig kveld hjemme. Det er noe helt annet enn å ta det i "party" sammenheng der varme/dehydrering/fysisk aktivitet kan være en faktor.

En ekstra forsiktighet kan være å prøve en lav dose første gangen, slik man blir litt kjent med effektene.

Kort og godt er det risikoer involvert, men: Under de rolige omstendighetene du beskriver, sammen med legenes uttalelse om at dette ikke er noe å bekymre seg for: Jeg antar da at han aldri har fått beskjed om å ikke drive med hard fysisk aktivitet som trening etc, så ser jeg ikke noe riv ruskende galt med å prøve MDMA innenfor de vanlige rekreasjonelle dosene 1.5 mg per kilo kroppsvekt pg aldri over 120mg total dose.

Denne studien om forskjellige stoffers påvirking av hjertet kan være interessant lesestoff om du vil dykke dypere i emnet.
Vis hele sitatet...

Takk for svar