View Single Post
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Dianavar har tenkt litt på dette. At kortisol nivået senkes er jo helt greit. Mer søvn og mindre stress i hodet, mindre tankekjør etc vil jo være en effekt av seroquel. Noe som forklarer nedgang i kortisol nivå.

Søvn i seg selv kan ha en positiv effekt på kroppens naturlige veksthormon. Så der er vel forklaringen på den biten.

Det som er spennende her er jo hva som gjør at noen reagerer på seroquel med økt fettlagring og nedsatt metabolisme mens andre går opp i kroppsmasse og ikke i fettprosent. Jeg må nok lese flere studier for å finne ut mer. Skulle veldig gjerne unngått "tvangsspisingen" som følger seroquel bruk for meg. For isolert sett så virker jo medisinen fantastisk. Dog er det slitsomt med bivirkningene og hele tiden kjempe mot en hel hungersnød i maveregionen etter inntak av seroquel. For ofte så taper jeg den kampen og ender opp med masse mat rett før jeg sovner. Det er jo ikke bra.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo også slik at folk er forskjellige. Jeg personlig har en genetikk som gjør fettlagring veldig vanskelig, og har ellers et atletisk bygg. Jeg har noen venner som spiser mye mindre enn meg men som er overvektige. Hvis noen av disse skulle tatt quetiapine klarer jeg ikke engang å tenke på hvilke konsekvenser det ville hatt for dem. Men når det er sagt, så har jeg fått mer fettprosent etter jeg begynte på medisinen, det er helt klart, men det er heller en normal fettprosent mtp hvor tynn jeg var før.