View Single Post
Hei!

Vet ikke om denne tråden egner seg her, men dette er min første post

Jeg var hos legen for drøye 2 uker siden og fikk da resept på 10mg med Escitalopram for angst og uro. Var tilbake i dag og fikk da ny resept på Quetiapin 25mg da jeg sliter med å sove. Jeg spurte legen om jeg ville gå opp i vekt av disse men hun sa nei, likevel har jeg søkt litt rundt og har sett fler nevne drastisk vektøkning som har forekommet av disse pillene. Dette er uaktuelt for meg da jeg er en jente på 18 og det er det siste jeg ønsker.

Jeg fikk også en pakke fra iHerb i dag med 5-htp og Melatonin. Melatonin har jeg gått på før, kan ikke huske det hjalp så mye men det er jo helt naturlig så noe skade vil det vel ikke gi.

Mitt spørsmål er da om jeg burde erstatte escitalopram og quetiapinen for 5-htp og melatonin? Eller i verste fall droppe escitalopramen og kanskje prøve meg på quetiapin for å sove? Får sove når jeg røyker, som er fler ganger i uka, så regner kanskje ikke med å ta den hver dag uansett. Vil virkelig ikke risikere og gå opp i vekt.

Har lyst å prøve å gi 5-htpen er sjangse hvertfall. Burde jeg droppe å gå på Escitalopram da? Eller gjør det ikke noe at jeg tar begge? Legen min er jo veldig på det med oppfølging, så noe lurt må jeg finne på hvertfall.