View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Gruppene som medisinsk forsvarlig vil kunne få cannabis er en svært liten gruppe
Vis hele sitatet...
Jasså? Hva baserer du denne påstanden på? MS, kreft, AIDS, grønn stær, tourettes mm. Det er faktisk ikke en ubetydelig andel mennesker som er plaget med en av disse sykdommene her i landet.

Sitat av Xasma Vis innlegg
med mindre vi skal gå full USA-modus og ha fastleger som misbruker ordningen. Den utstrakte "naboen min bruker det" på medisinsk grunnlag dersom det blir gjort skikkelig kjøper jeg ikke for å snu folk som er imot, det er rett og slett for få og snakk om behandling, ikke egen rus. Som mitt eksempel over, og mildere stoffer for den skyld, så er folk generelt flinke til å forstå at det er forskjell på rus under behandlingsmetoder og rus for rusen i seg selv.
Vis hele sitatet...
Folk tror det de blir fortalt, og det de ser med sine egne øyne. Det er ikke noe mer komplisert enn det. Hvis vi ikke engang tør bruke et stoff som medisin fordi det er så skummelt, så er det klart at man ikke ønsker å legalisere dette stoffet. Om man derimot ser at det brukes som medisin, og hjelper folk å fungere mer normalt, så vil dette være av stor betydning. At normalisering av medisinsk bruk ikke vil ha innflytelse på kampen for rekreasjonell bruk, tror jeg få tør påstå i fullt alvor.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Ok, la oss forkaste min tolkning - da står det der at de kriminelle kartellene aktivt jobber for å holde cannabis ulovlig. Vi kan nokså kategorisk avvise dette for store deler av Europa. Jeg har i alle fall aldri hørt om at hasjbaroner rundt omkring har noen innflytelse eller vist støtte til det i Norge eller lignende land, opplys meg gjerne. Påstanden er fortsatt på jordet.
Vis hele sitatet...
Ikke for å forsvare det innlegget så voldsomt. Det var ikke usedvanlig godt skrevet eller noe, men det er en grunntanke der som jeg ikke ser grunn til å kritisere. Jeg ser ærlig talt ikke hvor det du påstår står skrevet. Kanskje du like godt kan vise meg.
Sist endret av mentalmelt; 12. november 2015 kl. 20:46.