View Single Post
Sitat av celtseus Vis innlegg
Etter at brevet nå er publisert må jeg si det høres ut som polakker som har jobba mye i Sverige. Det var jo noen polakker som jobba på huset til Hagen en lengre periode før forsvinningen også, var det ikke det da?

Hvis det er faka så er det jævlig dårlig faka (jeg mener, hvem er det som kommer på å skrive så dårlig om de skal fake noe? Hadde vært bedre å skrive brevet på engelsk da eller litt mer nøytralt piratspråk) og det passer dårlig med en ellers avansert idé med oppsett med monero, koder for kommunikasjon og sporløs forsvinning/drap syns jeg. Snodig hele saken!
Vis hele sitatet...
Om du leser brevet litt nøye så ser du at flere like ord er skrevet på forskjellige måter samtidig som svært enkle ord er stavet feil mens mer kompliserte ord er skrevet riktig.
Oppbyggingen av setninger er også forskjellig flere steder i brevet som kan tyde på at dette er gjort med overlegg.

Typisk "kebab norsk" (hvis det er lov å si i disse tider) høres rart ut nettopp fordi oppbygging av setninger er så forskjellig fra vår måte å prate på, men de som snakker gebrokkent har ofte en konsis oppbygging av setninger uansett om den er feil eller riktig.

Grunnen til at det er skrevet som det er jo for at det ikke skal være mulig å analysere språket for å matche det med tekster en evt mistenkt har skrevet før.
Mange har en veldig avslørende måte å skrive på dersom du ikke skriver 100% grammatisk korrekt, inkludert meg selv.

Det jeg stusset litt på er at de faktisk har tatt seg bryet med å skrivet navnet hennes med bindestrek.
Det er jo ofte et irritasjonsmoment at dette ofte blir glemt for de som har bindestreker og mellomnavn.