View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
La meg si det slik folkens.
Jeg har pga opiater ødelagt mye av mitt liv. Å komme av et opiatmisbruk er ekstremt vanskelig for veldig mange og det vet vi jo alle hvor ødeleggende et slikt misbruk er.
Hadde jeg visst om Kratom på et tidligere tidspunkt så hadde jeg vært spart for veldig mye.
Derfor skriver jeg dette. I alle fall for meg, så var virkningen til forveksling lik den man får på oxycontin og andre opiater.
Kratom virker også på opiat-reseptorene, men på en annen måte enn de kjemisk fremstilte opiatene.
Jeg sier ikke at man ikke blir avhengig av Kratom. Kratom er også en avhengighetsskapende plante.
Og man må være veldig obs på kombinasjoner med andre stoffer, da det finnes endel skumle interaksjoner.
Spesielt vil jeg nevne Tramadol, som absolutt ikke må tas samtidig.
Men når man sammenligner med hva opiater som f eks heroin eller alkohol (alkohol er faktisk også et slags opiat om man ser på kjemien) har gjort og gjør i Menneskers liv,
så er dette en Guds gave til menneskeheten.
Dessverre er det sparsomt med forskning på naturlige substanser fordi det ikke er nok penger å tjene på det, og legemiddelindustrien liker fortsatt ikke konkurranse fra naturlige produkter.
Men det finnes heldigvis sterke lobby-krefter for å gi Kratom mer oppmerksomhet.
Så dere som sliter med alkohol og opiat-avhengighet. Gjør litt research på Kratom. Og får dere tak det så gi det en sjangse.
Det kan være redningen ! Det var det for meg.