View Single Post
Pipestilk
Trådstarter
646
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Man må ta store doser for å få effekt. Jeg brukte kratom daglig i 1 år ish, og var oppe i 10g per dose x 3 doser per dag.
30g om dagen x 365 = 10950 gram / 10.95 kilo per år.

Når jeg røyka daglig så røyka jeg 3-5 joints om dagen og da hadde jeg vel ca 0.5g per joint.
(0.5 x 4) x 365 = 730 gram per år.

Så en smugler må smugle 730 gram hasj (for meg) for å få meg rusa i 1 år, mens om samme person skal få meg rusa på kratom i 1 år så må han smugle 11 kg med kratom.

I tillegg så er det ikke så godt kjent, det er ikke mange som vet om hva kratom er, når jeg brukte det først i 2012 så viste ingen hva det var, når jeg igjen brukte det i 1 år i 2018 viste EN av vennene mine hva det var. Og det er snakk om en gjeng på 20 stk som alle røyker, tar cola, LSD, ketamin osv. Så det er ikke nyktere.

Jeg skulle ønske det var bedre kjent, jeg var avhengig av tramadol, kodein og morfin, men jeg brukte kratom for å gå av alt samtidig første gang og det funket helt perfekt! Null abstinenser forutenom SNRI abstinensene fra tramadolen.

Brukte 30g kratom daglig i 1 år, gikk av kratom cold turkey, merket nada abstinenser forutenom svak hodepine og litt snørrete nese, men det var over etter 3-4 dager og jeg følte meg frisk som en fisk bortsett fra at jeg savnet rusen selvfølgelig.

Vil kalle dette en mirakel plante for alle som sliter med opiater. Det kan virkelig hjelpe for å gå av piller, heroin har jeg aldri prøvd eller vert avhengig av så det kan jeg ikke si noe om men har hørt om folk som har gått av heroin ved hjelp av kratom.

Også sett på youtube at folk som har vert avhengig av Oxy, vicodin, morfin, heroin osv har fått kommet seg av det ved hjelpe av kratom så det funker for det.

Synd det er ulovlig i Norge... Just why...? Hvorfor må alt være ulovlig foruten om alkohol?! Grrrrr. Alkohol suger å gir meg bare en rævva bakfylla, meeeen, dette er ikke en tråd for å legalisere kratom... Er bare irriterende... Gjøre planter som vokser i jorda ulovlig... Jau jau


Og btw, ikke havnet på pillekjøret igjen etter jeg først sluttet med hjelp av kratom

Og forresten, her er en dokumentar om kratom: https://www.imdb.com/title/tt8412232/
Vis hele sitatet...


Herlig og høre at denne planten hadde så bra effekt på deg. Jo, jeg forstår utfordringen i forhold til mengder og smugling versus økonomisk vinning. Som nevnt vet jeg lite om hvordan det er å dyrke planten til hjemmebruk, annet en at jeg har hørt det er utfordrene i Norge. Uansett burde budskapet spres. Om det er. Mulig å dyrke kratom i Norge, håper jeg idealistiske "dealere" uten grenser påtar seg ansvaret.