View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Sitat av simchris Vis innlegg
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg tror du bare er en massiv egoist med en mangel på empati
Vis hele sitatet...
Jeg tror du er naiv, ureflektert, uinformert og hyklersk
Vis hele sitatet...
Voldsomt så aggressiv man skulle være her da
Vis hele sitatet...
Morsomt at du ikke ser at du underbygger påstanden min


Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Hva er det egentlig du snakker om? Hva har det med saken å gjøre? Fordi barn dør i Afrika så skal vi la vær å hjelpe de som trenger hjelp her? Misset du hele poenget med det jeg skrev?
Vis hele sitatet...
Jeg ser at du er forvirret, og jeg mistenker at det ikke begrenser seg til mitt innlegg. Jeg mener altså at det er både ukonstruktivt og hyklersk å kritisere mennesker for manglende empati på grunnlag av at man stiller seg kritisk til "løsningen" man har kommet frem til i forbindelse med Syria-flyktningene.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg er for øvrig ikke "lykkelig uvitende". Jeg vet om det, og hvis jeg kunne gjort noe mer enn å donere penger så hadde jeg muligens gjort det. Eller muligens ikke.
Vis hele sitatet...
Du høres ikke særlig overbevisende ut, til tross for benektelsen om at du var uvitende til dette så mistenker jeg at dette ikke er noe du har tatt stilling til.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Ikke at jeg bidrar med noe mer enn å prøve så godt jeg kan til å forandre holdninger til folk som deg
Vis hele sitatet...
Jeg må nok opplyse deg om at du neppe kommer til å forandre noens holdninger ved å fremstille deg selv som et bedre menneske enn andre på grunnlag av at du er idealistisk.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Dette er det som gjenspeiler så mange av de som er imot for mye innvandring. Alle har lyst til å hjelpe andre så lenge det ikke går utover en selv.
Vis hele sitatet...
Ja, det er egoistisk å påpeke at kostnadene ikke korrelerer med optimalt resultat ift. antall mennesker man kan hjelpe.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
da burde det ikke være noe spørsmål om "har vi råd til å hjelpe dem"
Vis hele sitatet...
Nei vel. Det at du ikke ser problemer med det utsagnet reflekterer forsåvidt resten av det du skriver.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Hvilke ressurser, og hvilken tidsramme ser du for deg her?
Vis hele sitatet...
Hehe, vet ikke om du tuller nå? Du etterspør altså ressurser og tidsramme på en analogi som ikke har spesifisert annet enn "20 døende personer på bakken". Vel, siden det ikke er spesifisert så tar jeg meg friheten til å spesifisere årsak som bombeeksplosjon, så da vil jeg beregne ressursene til én sykepleier og én time.