View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Morsomt at så mange rasister alltid begynner med noe sånn som "Jeg er ikke rasist, men...".
Vis hele sitatet...
Det er fordi det tilsynelatende er helt legitimt å kalle en person rasist dersom man skulle kaste et kritisk blikk på innvandring/integrering.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg tror du bare er en massiv egoist med en mangel på empati, i likhet med så mange andre i samfunnet vårt. "har vi råd til å hjelpe", sier vi i Norge som sitter på mer penger enn vi vet hva vi skal gjøre med
Vis hele sitatet...
Jeg tror du er naiv, ureflektert, uinformert og hyklersk. Om empati, moral og menneskeverd virkelig er det som står i sentrum for folk som deg, så kan jeg informere deg om at tusenvis av barn dør hver dag grunnet noe så trivielt som urent drikkevann. Her snakker man om å bruke hundretusenvis av kroner per person man vil hjelpe ifb. Syria, mens man kunne ha reddet hundretusenvis av mennesker for den samme summen ved å bruke pengene annerledes. Så mens du bedriver egorunking ved å snakke ned andre i god tro om at du er bedre, så er du samtidig lykkelig uvitende om alt annet som utspinner seg globalt, som media ikke skriver om.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Burde vi ikke heller fokusere på alle disse menneskene som vi VET er på flukt og som virkelig trenger hjelp?
Vis hele sitatet...
Burde ikke målet være å hjelpe flest mulig mennesker, uavhengig alt annet enn medmenneskelighet? Isåfall, hvorfor blir alle forslag som ikke inkluderer åpne landegrenser ansett som ukonstruktivt og rasistisk? Hvorfor er ikke du i harnisk over at media ikke skriver om alle de som ikke har en stemme? Media blåser opp Syria-konflikten som om det er den største humanitære katastrofen som utspiller seg i verden for øyeblikket, artikler med bilder av avmagrede barn fra Afrika genererer nemlig ikke nok klikk.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Se for deg at vi har 20 mennesker som ligger døende på bakken. Vi vet at minst 2 av de bare faker for å få seg litt gratis morfin på sykehuset, men at ihvertfall halvparten av de MÅ ha hjelp - ellers vil de dø. Lar vi vær å hjelpe alle da, bare på grunn av de som faker?
Vis hele sitatet...
Her beviser du jo hvor lite konstruktivt du tenker, hva med å bare sjekke hver enkelt person før man tar den med til sykehuset? Gratulerer med dagens teiteste analogi.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Det kan hende jeg er blitt litt for hippie på mine eldre dager
Vis hele sitatet...
Ja, du minner mye om en hippie. En hippie er generelt sett naiv og idealistisk, og tror at "peace and love" er oppskriften til en perfekt verden