Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av babbabou Vis innlegg
Hvis man har et groskap som er 35 cm høyt! (ja jeg vet det er lavt, men jeg vet også at det er mulig)

vil nemlig kutte ned på alt i høyde altså plante, lys & potte.

Plante å lys er ordnet! jeg bruker lowryder planten og led lys.

men nå begynner jeg å tenke på det med jord. for planten trenger vell nokk jord?
hvor mye er nødvendig. å ikke minst hvor høy må potten være!?
Går det for eksempell ann å ha en veldig bre potte å ikke en så veldig høy en?

tenker å la den spire i en plastkopp å etterhvert flytte den til en større potte (forhåpentligvis ikke en så høy en) som skal bli deres hjem resten av tiden, bruke denne growmixen for hele perioden http://www.hydrogrow.no/product_info...roducts_id=417

Vil dette holde? noen flere tips? Noen som har erfaring med lowryder?
Vis hele sitatet...
Jeg kjører selv fem Lowryder # 2 av feminiserte frø. Jeg bruker bare 23W CFL. Du sier ikke hva slags lys du har, men 35cm er uansett et veldig lavt skap. Siden Lowryder er en autoblomstrende plante, og dverg i størrelse, er det etter min mening ikke særlig heldig å beskjære denne.

Alt ettersom hva slags lys du har, vil jeg tro at din lille growbox vil bli for liten, og ev. for varm, hvis du skal bruke lys med litt kraft. Jeg var selv overbevist om at Lowryder var kjempeenkel å dyrke, men man kommer seg virkelig ikke unna med manglende eller dårlig lys.

Næringen du linker til er næring for hydroponisk dyrking. Hva slags hydrosystem vil du bruke? Jeg tror nemlig det er litt liten plass for et hydrooppsett og nok lys på 35 cm høyde.
Sist endret av bronsky; 19. november 2009 kl. 16:42. Grunn: skriveleif