View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du må trappe ned på xanax. Prøvd å gå over på valium, funka dårlig for meg.
Mindere og mindre sose xanax for hver dag, start med 0.5 et parer dager, så trapp enda mer ned... Det kan faktisk ta en god stund, mnd.. Og ja det gjør vondt!
Xanax og valium er som to forskjellige verdener, så venn deg av det første... lite smart å gå over på noe anna. Lykke til =)
Vis hele sitatet...
For all del,om du kom deg av på denne måten så er er jo det flotters det,men for de fleste så vil det være enklere å trappe ned med hjelp av diazepam.Har vært igjennom rivotril/diazepam å xanax avhengiget over mange år selv,for meg fungerte det best å trappe ned til 1mg i døgnet når det gjaldt xanax,for å så bytte over til diazepam.Har prøvd å trappe helt av kun med xanax som du gjorde,det er kjipe greier når man kommer ned i 1 mg i døgnet å lavere.tar dosen sin å Endelig litt lindring å så erre pån igjen med økende ubehag etter kun noen timer på grunn av den lave halveringstiden.Mye mindre ubehag å mye mer stabilt når jeg switcha over til tilsvarende dose med diazepam en gang i døgnet.En ting er at Effekt messig så kan valium virke litt tamt/dårlig på angsten om man er vant til xanax,men det er ikke to forskjellige verdener som du sier når det gjelder hvordan de virker i hjernen/kroppen,abstinensene vil bli borte om man tar diazepam som tilsvarer mengden xanax kroppen er vant til..er psyken som spiller inn her trur jeg om du faktisk tok nok diazepam å ikke fikk lindring.Er med god grunn at det er diazepam som brukes ved stort sett all benzo nedtrapping,være seg via fastlegen eller sykehus/avrusning.Farlige situasjoner kan fort oppstå om man trapper ned med xanax istendenfor diazepam,spesielt med tanke på farlige krampe anfall.Halveringstiden er for kort til at det egner seg til å trappe ned på.