View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
ser fortsatt ikke hvordan du mener at det er for mye lys når seedlingsa strekker seg unormalt mye, rett opp, helt grønne og finne også i nye skudd, avling etter avling..?

anbefalte heller ingen å sette noe rett i 50k, som du poengterer sier jeg jo at det uten tvil hadde blitt "brent" av lyset.

uansett, tilbake til greia.
jeg tror personlig at det er genetikk der som er vandt til å sloss om å komme høyest, som om de i lang tid har sådd for mange frø på for liten plass og latt naturen gå sin gang..
men det er bare en teori, som sagt kun den genetikken jeg har sett dette ved, hvertfall så klart om det er det det er.
Vis hele sitatet...
Ok, la oss se på det her fra et enkelt ståsted: Jeg har aldri hatt problemer med stiklinger med mitt oppsett, du derimot har hatt det, gjentatte ganger, brosjyren du lenket til tidligere nevner at stiklinger ikke skal ha over 4k lumen.

Likevell henger du deg opp i EN ting: At stiklingene strekker seg og avfeier alt annet, det er ikke logisk, det fenomenet kan på avfeies som en merkelig reaksjon/bivirkning og har ikke nok tyngde til å avfeie alle andre faktorer som indikerer at du har for kraftig lys.

Når en hører hover bak seg tenker man "Hest!", ikke "Zebra".