View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er egentlig ikke så vanskelig, greia er at folk lager seg erfaringer osv og så blir de litt gira og skriver avhandlinger som får det hele til å virke som er lab eksperiment.

De vanligste feilene i starten er å overdrive vanning og næring. Man skal ikke la jorden tørke helt ut, men du skal kjenne en god forskjell på vekta uten at jorden er tørr før du vanner igjen.



Høres nesten ut som du har for kraftig lys, HPS/MH på stiklinger er overkill, da må du ha de laaangt unna. Bruk lysrør eller cfl.
Jeg bruker kun 20w samlet på to små lysrør helt i starten. Så over på 250w CFL når 2-3 blader viser seg og så ikke lenge etter går jeg over på LED.
Vis hele sitatet...
men for kraftig lys hadde ikke fått de til å strekke seg slik...?
aldri vært noe problem før, selv med andre beans via seedsman, kun de nye de har breeda selv..

Sitat av Kloakk Vis innlegg
Jeg satt alltid frøene direkte i jord, vannet sånn passe og satt de i et minidrivhus med lampene helt oppe i teltet, når frøene spirte var det av med lokket og på med en liten vifte.

Om spirene strakk seg var jeg for sein med å senke lyset, men stort sett gikk det greit å senke lyset etter 3 sett med blader. Etterhvert som spirene ble større økte jeg styrken på vifta, altså en gulvvifte i tillegg til ventilasjonsviften.

Stammene var alltid robuste og holdt sin egen vekt, selv om jeg som en hadde et rutenett rundt 1 meter høyt for sikkerhetsskyld.
Vis hele sitatet...
problemet ligger ca her, de spirer og "uansett" (*hps/mh) så er lyset "for langt unna".
Sist endret av Munted Artist; 11. mars 2020 kl. 17:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.