View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
jeg trodde dette skulle bli easy, men det er jo faen meg så mye å lære med dette også. læringa stopper aldri liksom. alltid noe nytt de skal plage deg med. får aldri lov å bare være noob liksom
Vis hele sitatet...
Det er egentlig ikke så vanskelig, greia er at folk lager seg erfaringer osv og så blir de litt gira og skriver avhandlinger som får det hele til å virke som er lab eksperiment.

De vanligste feilene i starten er å overdrive vanning og næring. Man skal ikke la jorden tørke helt ut, men du skal kjenne en god forskjell på vekta uten at jorden er tørr før du vanner igjen.

Sitat av Munted Artist Vis innlegg

@Dodecha, vært borti noe lignende..? eneste likheten jeg ser er genetikken, da både lys, medium, ph og næring har vært endra med samme beans, men samme resultat..

du nevner lys.. noe jeg har missa med at når en hps/mh gir 10-20k lumen ved "canopy" så skal det være plenty til seedlings/kloner osv?
Vis hele sitatet...
Høres nesten ut som du har for kraftig lys, HPS/MH på stiklinger er overkill, da må du ha de laaangt unna. Bruk lysrør eller cfl.
Jeg bruker kun 20w samlet på to små lysrør helt i starten. Så over på 250w CFL når 2-3 blader viser seg og så ikke lenge etter går jeg over på LED.
Sist endret av Dodecha; 11. mars 2020 kl. 17:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.