View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Munted Artist har prøvd å forklare meg det flere ganger, men jeg skjønner faen ikke hva han snakker om selv 3. gangen.
Sendte han PM nå og ba han forklare her


"finner ikke video ass :S men her prøv å følg meg her:

på toppen av stilken før bladene begynner tar du løst tak og "spinner" stilken.
tenk en colaflaske og kork, ha korken løst på så kan du skru opp og igjen, opp og igjen, med pekefinger og tommel, litt som en snurrebass du aldri slipper å lar spinne, du bare rotererer andre veien når den naturlig ikke vil spinne lengre uten å brekke av

evt kan du leke "helikopter" med seedlingsa noen ganger daglig, altså ta tak i potta som det sku vært rota av pikken og få momentumet til å rotere/riste planta i sirkler, det vil gi nesten like bra effekt som spinne-metoden.

så har du jo vind da.. oscillerende vifte enkelt og greit, men det kan være for kraftig for en ung plante inne og kan igjen drepe den.

og det minst anbefalte, men bedre enn ikkeno, bare støtte/binde opp planta gjennom hele livet dens. upraktisk som faen mtp på yield"
Vis hele sitatet...
jeg skjønner bare ikke hva han mener.. tvinne og spinne den bittelille spiren? Hvordan i alle dager kan den tåle det
Sist endret av meaculpaUIO; 11. mars 2020 kl. 15:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.