View Single Post
Dette blir et ganske så generalisert skriv, siden det er mulig politiet leser dette, og jeg ikke ønsker de skal kjenne igjen historien.

Jeg er altså uskyldig blitt anklaget av politiet for ulovligheter. I retten ble jeg frikjent. De visste hele tiden at jeg var uskyldig, men lot likevel saken gå helt til retten. Kan dere hjelpe meg å finne noen paragragfer som sier det er ulovlig for politiet (eller hvem som helst) å gå til retten med noe de vet er feil.
I saken min unlot de også å komme med beviser som er til min fordel, mens dommeren sa at både han og aktor skulle passe på at mine rettigheter ble oprettholdt.

Jeg trenger altså noen konkrete paragrafer som jeg kan gå videre med. (Politiet sier de er samfunnets velgjørere og skal beskytte gode borgere mot urett, mens det i realiteten ofte er de selv som er overgriperne. Slikt kan ikke godtas, og av hensyn til mulige fremtidige ofre for politiets maktmisbruk, mener jeg at jeg ikke kan la være å gå videre med saken.)

Er det noen paragrafer om unødvendig maktmisbruk (psykisk eller fysisk) av politet, å unnlate å ta med beviser i retten (den hele og fulle sannhet osv), usanne anklager, grov forsømmelse av tjenesten (eller noe slikt)

Litt rotete kanskje, men tror dere skjønner tegninga.

PS: Hvis dere skulle bli tatt for noe, så IKKE tro at politet er "snill" med deg viss du innrømmer allslags. De (hvertfall noen!) er ute etter å ta flest mulig med minst mulig innsats, og da er en innrømmelse kjærkommen. Du har rett til å la være å forklare deg, eller å få forklart deg senere. De er trente i å bygge opp tillit til "oss kriminelle" for å lokke mest mulig info ut av oss. Og det BLIR brukt i mot deg. Skyldig til det motsatte er bevist.

Ha en god dag, og takk for hjelp!