View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Hvis vi antar at det er rett da, hvordan mener du det er et argument mot feminisme/det jeg argumenterer for?
Vis hele sitatet...
Fordi feminisme er en trussel mot samfunns strukturer som er det på rettferdig grunnlag.

Siden IQ er så god prediktor for suksess å arbeidslivet er det ikke rart at flertallet av sjefer er menn eller at flest rike er menn. Det er simpelthen flere smarte menn.

Av og til er det ekstremene som teller.

Siden jeg tok opp Medmenneskelighets-fasettene i stad kan jeg gi et eksempel med dem.
Å skåre lavt er også en prediktor i forhold til kriminalitet.
Det finnes mange dame som skårer lavt på medmennskelighet, men ekstremt få som skårer så lavt som den gjennomsnittlige mannlige innsatte.
Derfor flere menn i fengsel. Det er selvfølgelig også flere grunnet, men nå snakker jeg innfor rammene av personlighets psykologi.
[/quote]

Sitat av *pi Vis innlegg
Det er forresten noen andre ting jeg gjerne skulle hatt din psykologifaglige forklaring på, som hvordan kvinner utvikler hat mot menn på grunn av utsvevende seksualliv.
Vis hele sitatet...
Fordi mannlig og kvinnelig seksualitet skiller seg på veldig mange området. Jeg orker ikke gå så langt inn på det som jeg føler jeg trenger, men kan jo si litt.
Menn tenderer til å være mer opptatt av det visuelle, mens kvinner mer i personlighet og krever ofte en høyere grad av trygghet og tilknytning før sex. De får også ytterlig høyere tilknytning etter orgasme.

Kvinner sikter som regel utenfor sin liga når det kommer til ONS, men gutter senker sine krav.
Det er et fåtall gutter på toppen av pyramiden som får en stor andel av alle ONS.
Jo flere muligheter, jo mindre interessant er akkurat du.

Kvinner angrer oftere etterpå, mens gutter sjeldent angrer.

Kort og veldig enkelt forklart. kan de se ut til for meg at kvinner er bygget for å få barn og sikre barnet, mens menn er laget for å få flest mulig barn.

Sitat av celtseus Vis innlegg
jenter blir sett på som horer om de har sex mens vi får props og status av det. Syns ikke det burde være no tvil om at feminisme trengs.
Vis hele sitatet...
Mannen er ofte den som sjekker opp damen. (jegeren)
Dersom en mann får seg et ligg blir det gjerne sett på som en prestasjon. De har klart noe som kan kreve diverse egenskaper.

Dette gjør at kvinnen er (bytte). De har latt seg gripe med, blitt sjamert, lurt eller ga etter for fristelsen.
Kvinner med psykiske problemer tenderer også til å ha flere sexpartnere.

Jeg lurer på om dette ville blitt annerledes om rollene var snudd. Det tror neppe de noen gang vil bli, for det er mer en sosiokulturelle-faktorer inn bildet.

En del biologi som for eksempel at Menn har mer testosteron. Vi kan også se at kvinner som får tilskudd av testosteron får økt visuell tiltrekning til menn.

Menn er langt inne sexakten mentalt, før damer ofte har tenk tanken. Da er det naturlig at menn oftere tar initiativet.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Kan virke som at flere av dere ikke skjønner begrepet likestilling for det ekke at kjønn skal være like, men at kjønn skal ha like rettigheter og muligheter i samfunnet og likeverd.
Vis hele sitatet...
Feminismen tenderer til å måle grad av likestilling i utfall og ikke i muligheter.
Det er nettopp derfor lønnsdebatten ofte kommer opp.
De fokuserer ikke på om kvinner og menn kan tjene like mye, men hvor mye kvinner får i forhold til menn.

Da blir det naturlig å tenke at femnismen tenker equity framfor eguality.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Undertrykking handler ikke om individers problemer, men om systematisk undertrykking i og fra samfunnet.
Vis hele sitatet...
Der mener jeg at menn har mer undertrykking og derfor ser jeg på feminisme som problematisk. Jeg har ALDRI hørt en feminist ikke favorisere kvinner eller ikke være ignorant i forhold til menns problemer.

Kvinner glemmer at de i dagliglivet blant annet blir behandlet med langt mer omsorg og omtenksomhet en gutter.

Nå snakker jeg om i Norge.

Feminister velger ofte å da snakke globalt ettersom det ikke er like mye å kjempe for her. Globalt blir kvinner oftere undertrykt. Her er det en ting jeg ikke forstår og det er hvorfor feminister oftest også er veldig åpen til islam, når det representerer noe de er imot? Ikke alltid, men ofte.
I både kristendommen og i Islam er kvinnen en del av mannen å skal lystre sin mann.


Sitat av celtseus Vis innlegg
Ingen kan fornekte at jenter møter jævlig mye dritt egentlig bare pga de er jenter. Klart vi gutta også kan møte problemer, men det er sjeldent pga kjønnet vårt. Et hverdagseksempel kan
Vis hele sitatet...

Sterkt uenig. Gutter har like mye problemer grunnet kjønnet sitt om ikke mer. Vi er bare ikke fortalt at vi har det og legger ikke merke til det i samme grad som jenter.
Om vi først skulle blitt klar over omfanget sjansen for at vi deler det med noen andre også mindre.

Vi er vokst opp og indoktrinert til å tenke at de er ofrene.
Hva om vi ble fortalt historien fra slikt perspektiv, men hvor gutta er ofrene?

For eksempel.

Før i tiden rotet samfunnet seg mot unge menn å sendte dem ut i krigen for å dø. Om de overlevde måtte de til hjembyen for å jobbe. De ble utnytter av gruveeieren fordi dem uheldigvis hadde mer muskler og da var det mer lønnsomt for sjefen. Mennene hadde heller ingen valg.
Kona og barna satt hjemme å krevde mat. Det var skammelig for dem å ikke ha kake å tilby når veninnene kom på besøk, for å snakke om viktige ting som barne oppdragelse.
Sist endret av DrPerception; 14. mai 2019 kl. 08:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.