View Single Post
Sitat av bennnern Vis innlegg
Det kommer helt an på hvor mulig det er å endre samfunnet til det bedre.
Hadde alle samfunn vært som Saudi-Arabia ville jeg aldri ha oppfordret en homofil venn til å dyrke den siden av seg selv. Her tror jeg litt av kjernen i uenigheten vår ligger. Jeg tror ikke nødvendigvis at alle menneskelige preferanser er så formbare at man ikke trenger å forholde seg til dem. Synet på homofili er det. Andre syn og preferanser trenger ikke å være det i like stor grad.
Vis hele sitatet...
Norge 2019 og Saudi-Arabia er to ytterpunkter. Men her til lands har det også kostet en del å ikke innrette seg etter det samfunnet forvente. Både for homofile, kvinner og andre grupper. Men noen har gjort det, og litt og litt så endrer holdninger seg. Jeg med min væremåte ville definitivt vært mindre ettertraktet av menn for hundre år siden enn i dag, fordi noen tok den jobben med å bryte konvensjoner.

En ting som gjør meg lite frista til å si ifra er i det minste det som oppleves som en nesten total mangel på forståelse fra kvinner for hvordan kjønnsmarkedet oppleves fra mannens side. Selvmedlidende innlegg som beskriver folk som legger an på deg som apekatter gir meg ikke lyst til snakke strengt til en kompis.
Vis hele sitatet...
Å hjelpe meg, trodde du det var flørting på kjønnsmarkedet jeg snakket om? Jeg tror jeg brukte uttrykket seksuell trakassering. Det er ikke det samme. Det er helt innafor å flørte, også hvis du er dårlig på det, og også hvis den du flørter med er way out of your league. Når derimot styreleder, hovedsponsor eller sjefen din kommer med slibrige hentydninger eller kommenterer størrelsen på puppene dine midt i en jobbsamtale, da skal ingen innbille meg at det er flørting det handler om.

Sitatet av Hobbelstad er godt. Det er interessant at hun nevner at gutter må læres hvor grensene går. Ca hver eneste gang jeg har tatt til ordet for det, blir jeg beskyldt for å demonisere og kalle alle menn for potensielle overgripere. Men vi lærer barn å ikke slå, uten å kalle dem tikkende voldsbomber av den grunn. Vi bør også lære dem å gi seksuelle følelser adekvate uttrykk, slik vi gjør med sinne.
Sist endret av *pi; 12. mai 2019 kl. 21:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.