View Single Post
For å holde det nogenlunde kort siterer jeg ett punkt jeg fant urimelig, og resten er et svar på det andre.

Sitat av *pi Vis innlegg
Det er jeg enig i, og det gjelder fortsatt. Jeg skulle gjerne ønske at menn også deltok på min side i diskusjoner som denne, det har en tendens til å gi det mer tyngde. Selv om jeg må si mine motdebattanter her har vært mye mer lyttende enn jeg er vant til.
Vis hele sitatet...
Vær så vennlig og la sexismen ligge ved ISDN-modemet. Hvorvidt du er kvinne eller mann har ingenting å si for argumenter, og jeg tar rennafart i kjønnet ditt og alle andres, være det seg biologisk eller hva man identifiserer seg som. Det er medfødte eller tiltenkte meritter som har ingen betydning for denne debatten. For å gjøre det helt klart, så er vi nå på internett, og jeg har ingen måte, eller ønske om å verifisere påstånden din om kjønn. Å ramme debatten inn som du her gjør, og understreke kjønn og bruke det, bare forsterker det du mener å kjempe imot.

Du forteller om at du fortalte faren din om en ting, og han ser det større bildet, og snakker fortsatt om strukturer. Det er ingen som står til ansvar. Han står ikke til ansvar for å ikke ha stått opp for kvinner, hvilket jeg finner merkelig, da jeg ville stilt de som ikke står opp for andre til veggs selv. Disse strukturene fremstår fortsatt som et skyggeslott ingen er ansvarlig for, og alle er ofre for det til en kvinne påpeker at det finnes. Da ser de det, og må ikke stå til ansvar, men er nå "opplyst". Behandles senere overseelser av hendelser på samme måte, altså at man skylder på strukturer, eller er han nå ansvarlig om han ikke gjør noe?

Jeg savner rett og slett at vi stiller hverandre til ansvar fremfor å skylde på konspirasjonsteorier om strukturer ingen kan påvise eller definere. For jeg ser fortsatt ikke noe annet enn at du sier "kjønnsroller" og "strukturer", uten å faktisk ta utfordringen med å definere og gjøre det klart.
Sist endret av Xasma; 12. mai 2019 kl. 16:32.