View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Det var ingen informasjon der som strider mot mitt verdenssyn, egentlig. Jeg savnet bare en grundigere analyse av problemet i stedet for en presentasjon av motsetninger.
Vis hele sitatet...
Greia er at disse motsetningene som ble tatt opp av Brennpunkt nesten ikke blir snakket om i media og politikken. Å snakke om menns problemer i 2019 er nærmest tabu. Ikke helt, men nesten. Derfor syns jeg det er bra at det endelig blir tatt på alvor av NRK.

Sitat av *pi Vis innlegg
Skolen har vært rigget for veloppdragne jenter siden alltid. Ja, det er et likestillingsproblem, men nei, det er ikke feminismen som har forårsaket det. Tvert imot ønsker feminister flest å bryte den de ulike og rigide forventningene til hvordan gutter og jenter skal være, og gi rom til at barn uansett kjønn kan få være slik de er. Jeg tror heller ikke at jentene vinner på denne riggingen, ja de får bedre karakterer, men de går også flink pike-syndrom og angst, litt satt på spissen. Det er altså ikke noe poeng i å konkurrere om hvem det er verst for, det er et system som ikke gagner noen og vi burde stå sammen om å endre det.
Vis hele sitatet...
Hmm du har muligens rett i dette. Å sitte stille i timesvis og lydig absorbere informasjon er nok noe unge jenter er bioligisk bedre egnet til enn unge gutter. Dere er mindre utagerende og gærne av natur og det blir urimelig å skylde på feminisme for dette. Men derfor er det ekstra fucked up at lærere vurderer gutter ekstra strengt pga. de er urolige og kjeder seg lett, når det ligger i vår natur å ha mye energi og trang til å utforske og bruke kroppen aktivt.

Sitat av *pi Vis innlegg
Nei. Sluttvurdering har en funksjon i å rangere, men 99,9% av vurderingen i skolen skal handle om å hjelpe eleven videre. Læreren er først og fremst en trener, ikke en dommer. Forskning på karakterer viser at det bidrar negativt til læring ved underveisvurderig, men det er forsåvidt en annen diskusjon.

Fordi måten du formulerer deg på når du gir tilbakemeldinger må ta utgangspunkt i hva eleven har gjort tidligere, hva som motiverer den eleven og hvordan relasjonen er. Læreren er trener og mentor, da må du selvsagt kjenne den du skal veilede.

Underveis i utdanningen ser jeg ikke poenget i å vurdere elever opp mot hverandre. Sluttvurderingen kan eksamen ta seg av.
Vis hele sitatet...
Dette høres logisk ut! Kunne en mulig løsning vært å fokusere mer på gode og konstruktive tilbakemeldinger og motivasjon tilpasset elevene som enkeltindivider gjennom mesteparten av utdanningsløpet, også vurdert dem anonymt ved eksamen mot slutten av året?


Sitat av *pi Vis innlegg
Enig! Merk forresten at det er vi feminister som forsvarer pappapermen deres, mens vi kritiseres av alle "jegvilikkekallemegfeminist" - mødrene.
Vis hele sitatet...
Fair enough. Jeg har en snikende mistanke om at de fleste feminister er godhjertede mennesker som oppriktig ønsker det beste for alle, men at den lille minoriteten med gærne Kvinnegruppa Ottar-medlemmer ødelegger omdømmet deres og bidrar til å polarisere likestillingsdebatten til å handle om oss mot dem. Man kan forsåvidt si det samme om den minorieten med kvinnehatende incels som ødelegger ryktet til "mannsaktivister" og fremstiller alle feminister som mannehatende balleknusere.

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg ser poenget ditt, men tenker ok litt utover etnisk norske kvinner når jeg identifiserer meg ned det ordet. Prøv uansett å lytte til hva vi faktisk mener. Feminister har gjort mye bra for dere også, det er min påstand.
Vis hele sitatet...
Ja dere har gjort mye bra gjennom historien, men de siste årene har mange feminister med mye makt i politikken og journalistikken vært et realt hinder for å ta diskusjonen om menns problemer i vesten på alvor.

Sitat av *pi Vis innlegg
Dette er ganske vanlige ting å høre fra feminister, faktisk. Feminister er forskjellige.
Vis hele sitatet...
bra

Sitat av *pi Vis innlegg
Det er synd hvis du lar noen ødelegge ditt inntrykk av alle. Jeg prøver å ikke la de mest ekstreme og sneversynte mannsaktivistene ødelegge for alle dem som har gode poeng.
Vis hele sitatet...
Du har et godt poeng her. Det er viktig å ikke la seg hisse opp av de mest ekstreme stemmene, uansett hvilken side av debatten man befinner seg på.

Sitat av *pi Vis innlegg
Nei, i hovedsak om kultur knyttet til kjønnsroller.
Vis hele sitatet...
Som i at kvinner skal oppføre seg pent og lydig og at menn skal være sterke og aldri vise svakhet og den type shit?

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg regner med Sigrid, i likhet med alle andre damer som uttaler seg om emnet, har litt forsøkt latterliggjort med at hun ikke er søt og kvinnelig og at hun trenger k**. Hun burde virkelig forstå hvor ødeleggende det er for debatten. Det tyder på at hun er mer opptatt av å være tøff og morsom enn hun er av kvinnesaken.
Vis hele sitatet...
Hahaha jeg skjønner hva du mener! Jeg tenker ofte det samme selv om mange "sure feminister"... men dette går begge veier. Mange kvinner tenker "wow, han fyren der kan ikke ha fått seg noe på leeenge" når de støter på menn som våger å prate om diskriminering mot menn.

For å leke djevelens advokat: Tusvik er jo tross alt komiker, så det gir mening at hun er mer opptatt av å sjokkere og provosere frem reaksjoner fremfor å bidra til en fornuftig debatt.

Sitat av *pi Vis innlegg
Håper og tror ikke det.
Vis hele sitatet...
Håper du har rett. Det kan også forsåvidt hende at jeg har brakt frem litt skadefryd i dem når vi har diskutert dette på jobb. Jeg har en litt lei tendens til å spissformulere argumentene mine en anelse mye når jeg blir ivrig i diskusjoner. Jeg er rett og slett litt trollete av natur og veldig glad i å vinne, noe som man kan se på trådtittelen for eksempel