View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av *pi Vis innlegg
Mener du at menn er mer begrenset av trange kjønnsroller pga feminismen?
Vis hele sitatet...
Brede kjønnsroller er ikke synonymt med like kjønnsroller. Inntrykket mitt er at deler av feministbevegelsen forsøker å presse alle inn i en trang androgyn kjønnsrolle framfor å kjempe fram brede overlappende
og frie kjønnsroller. Jeg skulle for eksempel gjerne sett reklameplakater med lettkledde damer. Den friheten vil deler av feministbevegelsen ta fra meg. Min utfoldelse og mulighet til å oppleve noe blir begrenset, ikke utvidet.

Så kan man jo også spørre seg om kjønnsroller kan være gunstige for menn og kvinner i noen situasjoner. Er det en selvfølge at det er best at mennesker med ulik kromosomsammensetning sosialiseres og behandles likt i alle sammenhenger? En sånn antagelse hadde mann aldri kommet fram til om det var snakk om en annen art. Jeg har i det minste inntrykk av at menn langt på veg sosialiseres til å oppføre seg på en måte som kvinner ikke synes er attraktiv.Det er en form for frihet, på samme måte som friheten man har når ingen lærer deg manerer eller sosiale koder. Du er fri, men blir ikke nødvendigvis likt.
.