View Single Post
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
jeg fikk kursing via fhs som gjorde at jeg gikk rett inn i jobb ved siden av studier, og som alle arbeidsgivere har nevnt som en kul greie på intervjuer jeg har vært på. så det der er bare tull, og hvis du faktisk mener det så håper jeg ikke du har noe personalansvar pr. i dag.
Vis hele sitatet...
Sitat av ronniba Vis innlegg
Her er jeg langt ifra enig med deg. Folkehøgskole er for mange et lettere steg ut voksenlivet. Mange har aldri hatt venner eller vært borte hjemmefra lenger enn én natt her og der.

Mange sliter sosialt og ser på FHS som en løsning for å bli kjent med folk.

Ja, du har selvfølgelig de som vil dra for å «ikke gjøre noe», men de er det få av.

De aller fleste bruker FHS for å oppleve noe, lære seg selv å kjenne og bli mer selvstendig.

Når det er sagt, så ja, det er svindyrt og en jobb kan være bedre, hvis økonomien er trang.

Jeg stemmer for at du blir på FHS og snakker med skole/politiet. FHS var det beste året i mitt liv og det hjalp mye å komme vekk fra alle de vennene jeg vokste opp med, om kun for å utvide horisonter på flere plan.
Vis hele sitatet...
Hmmm. Åkei. Det kan godt hende jeg har et litt snevert syn på folkehøyskole. Jeg har sikkert det.
Og nå når jeg leser innlegget mitt en gang til tenker jeg at jeg ikke burde ha vært så krass. Det er nok et problem jeg har.
Jeg er gammel, og stolt av det. Men jeg burde kanskje ha vært mer diplomatisk. Eller hva jeg skal kalle det.
I alle fall. Beklager.
Sist endret av Arex_x; 14. januar 2021 kl. 16:59.