View Single Post
Jeg tror ikke på spøkelser eller annen paranormal aktivitet. Det synes jeg ingen andre skal gjøre heller, med mindre man har et eller annet dypt behov for det og det hjelper en til å være et bedre menneske.
Vis hele sitatet...
Nei jeg tror ikke på spøkelser selv heller, kun på nissen. Men jeg legger meg egentlig ikke borti hva andre folk velger å tro på. Om de har opplevelser som tilsier at spøkelser, skrømt og rare ting er sant så tenker jeg da er det vel "sant" for dem. Det kan jo være mange årsaker til at de havner i en slik situasjon at det blir en virkelig for dem. Alt fra psykose, til diabetes babbel eller kanskje de må tro på det overnaturlige fordi alternativet hadde de ikke taklet. Det nytter jo ikke diskutere med dem, det har jeg helt gitt opp.

Men du har jo et godt poeng, det er jo egentlig ikke helt greit å miste ankerfestet helt ordinære vitenskapelige forklaringer. Det er jo litt spesielt med alle disse som er overbevist om at jorden er flat. Hva er det som gjorde at de havnet der liksom? Sier de det bare på gjørs? Litt for å gjøre seg mer spesiell enn de andre? For å unngå å bli A4 eller er de faktisk overbevist om at resten av verden forsøker å lure dem, eller at verden egentlig styres de 4 største produsentene av globuser?