View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Helgen startet tidlig, onsdag etter jobb. Kjøleskapet var fylt med øl og sprit. Onsdag skulle være noen rolige pils mens vi skulle legge planer for fredagen der det skulle være stort party hos meg. Etter en tur på toalettet så er er det dukket opp hvite linjer på bordet og en stor plast-appelsin som kan åpnes. Appelsinen er full av forskjellige piller. Fått den berømte ene pilsen for mye til å være kritisk så tar et par forskjellige piller. Det blir mixet drinker, shottet og jeg oppdager den orange appelsinen, peller på den og finner ut at den er full av forskjellige piller. Finner 3 ulike piller og svelger unna. Mer pils og flere drinker går ned i raskt tempo. Plutselig oppdager jeg en gul appelsin på bordet og når jeg fikler med den så deles den på midten. Appelsinen er halvfull av piller. Tar en håndfull piller og svelger unna med vodka. Etter å gått tom for strøm på mobilen og ikke funnet ladeplaten går jeg bort og fyrer opp htpc og tv for å få musikk. Når jeg setter meg i sofaen så er det to hvite linjer på bordet. Ok, en for høyre og venstre nesbor tenker jeg og drar ned linjene. Svir litt og får en ekkel smak i munnen. Tar noen gode slurker vodka for å få vekk smaken. Og da ser jeg en gul appelsin på bordet, med et slags lokk på. Når jeg åpner den så er det tabletter i appelsinen. Mange forskjellige. Tar to av hver, føler meg helt edru og tenker at kanskje disse pillene gjør at det blir litt gøy og ikke bare traust.

Det neste jeg husker er at jeg har reist meg fra sofaen, i stuen er alle mine kolleger, og mine venner. Noen danser andre prater og et par kjekler. Titter ned på bordet og det er ingen hvite linjer. Var det ikke noe godt i en gul appelsin? Er bare ølflasker, bokser, glass etc på bordet. Forsøker å flytte på ting for å finne appelsinen. Den er ingen steder. Sjefen står på kjøkkenet ved vasken og jeg kan se noe rundt i lommen på jeansene hans. Det tipper fullstendig over for meg, for en syk jævla sjef. Stjele appelsinen når han er invitert på fest. Plukker lynraskt opp et glass fra bordet og kaster det gjennom rommet etter sjefen som står ved kjøkkenvasken. Bommer. Tar et nytt glass, det er fult og jeg kjenner det renner rødvin nedover armen og det blir masse klin. Bommer igjen. Nå er jeg blitt virkelig forbannet. Både for at sjefen har tatt appelsinen, og får at han har fått meg til søle vin. Hopper over sofakanten og tar løpefart inn på kjøkkenet og løper sjefen rett ned. Vi faller på gulvet som er dekket av glass. Forsøker å kline til sjefen mens jeg forteller ham hvilken kjip jævel han er og hvor smålig det er av ham å stjele fra sine ansatte. Bommer på sjefen. Er som å slå midt i brøddeig. Armene er trege og kraftløse og jeg klarer ikke å få stilt inn siktet. Nå står alle rundt oss og flere kommer til å trekker meg vekk. Kjefter på alle ber dem dra sin vei og sier at festen er slutt og at alle skal gå. Bitter, forvirret og fortsatt forbannet så finner jeg sofaen og legger meg nedpå.

Neste jeg husker er at noen rister i meg. Åpner øynene og ser rett inn i fjeset på sjefen. Skjønner ingenting og spør hva han gjør hjemme hos meg. Det er blitt søndag forteller sjefen, og sier jeg må stå opp og dra hjem. Dra hjem sjøl sier jeg også husker jeg bruddstykker av hva som skjedde. Reiser meg og strekker ut en hånd og skal til å be sjefen om unnskyldning. Da ser jeg at jeg ikke er hjemme. Det er ikke min stue og jeg skjønner ingenting. Spør hvor vi er og sjefen sier festen ble flyttet til ham på fredag pga av at jeg ikke kunne holde fest på fredag, siden politiet hadde kommet på fredagsmorgen og tatt med seg forsterkere pga høy musikk.

En real sjef forklarte alt for meg, og sa han lot det gå denne gangen. Han hadde fått høre av de andre at jeg ikke ikke tar droger med at jeg ved en feil hadde fått i meg piller når jeg var på fest og det hadde gjort at jeg ble hemningsløs.

Beholdt jobben, mistet et par venner fordi jeg hadde vært sammenhengende drittsekk i flere døgn. Ble dog ikke arrestert, bøtelagt eller domfelt. Å møte på jobb var skammelig flaut, jeg hadde jo skjelt ut alle og kastet de ut av sjefens hus og oppført meg som en skikkelig idiot. Var heldigvis for ukordinert til at jeg klarte å skade noen når jeg fikk raserianfall. Dette ble mitt første og siste møte med piller og pulver. For fremtiden blir det alkohol i moderate mengder og kun i rolige former. Uten store kvantum i beredskap.