View Single Post
Det her er kanskje noe du har hørt før, men jeg tror ikke du har tatt inn over deg hvor uendelig langt det er mellom å sette sammen ting i ROS, og det å levere et faktisk produkt. Jeg har selv jobbet med ROS for å lage en ROV for fem års tid tilbake, og jeg har noen venner som fremdeles jobber med ROS for å lage komersielle droner, så det er ikke noe galt med teknologien for så vidt. Forskjellen er at de er over 10 folk, de har holdt på i seks år og de har bakgrunn fra kybernetikk, data og produkt-utvikling. Robotikk er, etter min mening, et helvete å jobbe med, siden du har en uendelig rekke med corner-cases, sensorer som ikke virker bra nok, mer corner-cases, ekstrem skuffelse over hvor dårlig state of the art algoritmer kan håndtere problemer uten å være håndtilpasset and so on.

Jeg jobber selv i et teknologi-selskap som jobber med å utvikle en helt ny type prosessor, og la meg bare si at kompleksiteten i det å få et kommersielt produkt på markedet er helt enorm. Kanskje er du en av de som får styrke av å høre at det du driver med ikke er mulig, men jeg anbefaler deg på det aller sterkeste å korrigere kursen din.

Det finnes nok av folk der ute som jobber med ROS, kanskje du hadde hatt godt av å jobbe med dem i stedet for å gjøre alt selv. Jeg vet ikke, jeg får en jævlig dårlig følelse av dette her. Du virker som en kapabel fyr, men dette er som å gå naken opp mount everest.
Sist endret av RepeatingDigits; 23. februar 2021 kl. 19:22.