View Single Post
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Du har tilbakefall på tilbakefall, og setter unntaksregler for hvordan du kan ruse deg. Det er en narkoman tankegang, og du kommer til å gå på smell på smell. Slutt tvert, for alltid.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett i at det er en måte for narkomane å tenke på. Vi vet hva narkoman tankegang er, men jeg synes det blir dumt å påpeke det åpenbare.

Det er respektabelt at noen deler de råe tankene sine, med tilbakefall. Med det i tankene vil jeg oppfordre TS til å ikke holde tilbake på hans opplevelse med rusmisbruk.

Det er sannsynlig at de aller fleste som daglig ruser seg kommer fra en plass hvor de har følt seg ensomme. At konsekvensene av de valgene de har tatt ikke har ett nevneverdig resultat. Å begynne med bruk av tyngre stoffer er noe som burde overveies mtp. hvor stor risiko det er for å bli avhengig, ingen av de som prøver det lar den risikoen stoppe dem.

''Jeg blir ikke avhengig, jeg vil bare prøve det, det er ikke så farlig''. Ikke så farlig er vel nøkkelordene her, for som sagt har man ''ikke mye nok å tape'' til at det hindrer deg i å ta det valget.

Fortsett å hold det ekte, del så mye du klarer og gjerne fortsett med å gi innsikt i hva det innebærer å være rusavhengig.

Til skrekk og advarsel, men også for å kunne gi folk en forståelse av hvordan ett liv med misbruk kan være. Det til den som ikke har ett realistisk perspektiv på hvordan rusmisbruk ser ut, og jeg kan med sikkerhet si at alle som er narkomane aldri så for seg at de skulle falle i den fella.

Så for hva det er verdt, keep it up.