View Single Post
Min eneste erfaring er med Melatonin. Jeg gikk på disse kansje altfor lenge (hele oppveksten min)

Vill absolutt anbefale å prøve Melatonin da dette er ett naturlig stoff som din egen kropp produserer, selve stoffet har flere funksjoner i kroppen, men ved inntak på kveld blir man søvnig

Da dette er sagt så går jeg ikke på disse nå, jeg slutta med dem for en del år siden, mest pga dagen derpå kan bli en liten smule surrette og trøttendes, man våkner på en måte ikke helt opp

såvetabletter kan være en fantastisk kortvarig løsning men din kropp er istand til søvn uten disse
det å komme inn i en langvarig god søvnrytme er tungt arbeid. Man må ha ro i sinnet, vere avslappet, ha ting unnagjort.

Det å legge seg tideligt og stå opp grytideligt er også en fantastisk måte å starte dagen på. Det er nesten som att man får 2 dager ut av en dag om man står opp så tidelig som mulig etter 7-8 timers søvn
En annen faktor er fremtidige planer som driver og motiverer

Liker å ikke tenke på søvn som en ting men istedet nesten som ett resultat av selve livet, god mentalitet, gode vaner, hvor aktiv en er, det er ikke bare bare å lage seg en god søvnrytme

Kort sagt ; Melatonin, naturlig og (i min erfaring) effektiv søvnpille, men om du er Råtøff så ta en 180° hvor du dyrker inn gode vaner, få ting unnagjort og ryddig, stå opp tideligt og legg deg tideligt, disse er iallefall faktorer som hjelper meg
Sist endret av Eldra; 3. august 2019 kl. 17:50.