View Single Post
Hei.

Litt bakgrunn før spørsmålet mitt:

Jeg gikk nylig til fastlegen med angstplagene mine, og fikk resept på 75 mg efexor. Jeg tok den første tabeletten samme dag på ettermiddagen, og ble liggende kvalm på sofaen en stund. Det var jeg forberedt på. Det jeg ikke var forberedt på var å ikke sove på to dager. Samme kveld tok jeg 50 mg seroquel for å få sove, men lå likevel våken hele natten med antydninger til hallusinasjoner, sikkert fordi jeg var sliten i hodet og egentlig trengte søvn.

Dagen etter drar jeg på jobb som vanlig, og tenker at jeg definitivt kommer til å få sove natten etterpå, altså natt til i dag, men jeg har ikke sjans. Jeg lå å planla masse greier jeg nå ikke klarer å huske, men jeg husker at jeg var våken og oppspilt, og litt redd fordi jeg ikke fikk sove og ikke skjønte hvorfor.. Klokken 5 om morgenen tok jeg 100 mg seroquel, røyka to jointer, og sovnet endelig etter en stund. Jeg våknet i tolvtiden, ikke akkurat uthvilt, men klarer uansett ikke å sove mer akkurat nå. Jeg føler meg helt på tuppa, hodet vil gjøre alt mulig men kroppen er fullstendig kjørt.

Hører kanskje med til historien at jeg har gått i behandling for depresjon og angst, og at det da var mistanke om at jeg kunne ha hypomane episoder, men jeg fikk bestemt ikke inntrykk av at behandleren min mente at jeg kunne være bipolar, bare at det var en form for mestringsstrategi fra min side.

Jeg tok ikke mer efexor enn den ene tabeletten, og nå tør jeg vel egentlig ikke å ta flere før jeg har snakket med fastlegen min, jeg skal dit på tirsdag. Men 75 mg kan da ikke være nok til å kunne utløse en hypoman episode?