View Single Post
httpwhat: jeg ville startet i Split, brukt en dag på å se den unike gamlebyen(basert på et romersk palass!), for så å reise med katamaran til Hvar by, på øya med samme navn. Hvar er utrolig vakkert, utelivet er strålende og badevannet er perfekt(dog ingen sandstrender.)

Reis videre derfra til andre øyer eller til Dubrovnik. Dubrovnik er utrolig vakker, men ei turistfelle av dimensjoner. En aktiv dag der holder, dere må gå oppå bymuren i hvert fall! Dubrovnik ligger kun 30 minutter fra grensen til Montenegro.

I Montenegro har jeg kun vært i Budva, en velsmurt turistmaskin med flotte strender og nydelig gamleby. Rakk ikke bseøke Kotor selv, men det skal være en nydelig by, neste gang... Jeg er litt usikker på hvordan bussforbindelsene mellom Montenegro og Bosnia Hercegovina er, dette bør dere undersøke om dere skal den veien. Jeg vil på det sterkeste anbefale et stopp i byen Mostar før dere reiser videre til Sarajevo, seriøst.

Det var det jeg kom på på i farten, bare spør om det er noe dere lurer på, kanskje jeg kan svare