View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Av egen erfaring, så får jeg flest lucid dreams når jeg er veldig trøtt - snakker om minimum 20-24 timer uten søvn. Når jeg først da faller i dyp søvn så for jeg de mest levende drømmene du kan forestille deg (nesten 720p i hodet), inkl. drømmer hvor jeg bestemmer selv (lucid). Blir drømmen for intenst så våkner jeg.

Flere som skriver at hvis du f.eks. ser på klokken flere ganger pr. dag og du gjør det samme i drømmen, så hvil du i søvnen innse at det ikke er virkelig fordi klokkeslettet eller klokken din ikke gir mening (dårlig eksempel, er full).

I min egen erfaring så er det ingen rusmidler som gir deg en større sjansje for å lucid-dreame, du bare sovner enda mer og dypere.
Vis hele sitatet...
der må jeg si imot, på fler år uten bruk el misbruk av altmulig og bare brukt alko og piller, så får jeg ikke lucid dreaming, også yder sjeldent før dette (mis)bruket, så jeg vil garantere at hvertfall for meg så vil ymse drugs frembringe dette i stor grad.

drugsa jeg kan tenke meg fremmet sjansene må være:
sopp, syre, mxe, ketamin, dxm, dmt, meskalin, 2c-"x", opiater/opioder, salvia, mdma, antidepressiva og evt div "herbs", samt derivater osv av alle disse.

cannabis kan kanskje ha hjulpet også, men det har jeg både brukt og misbrukt uten andre ting, og føler det gjør så jeg ikke drømmer/glemmer drømmene.