View Single Post
Pharmako Poeia, Dynamis og Gnosis av Dale Pendell

Jeg har allerede omtalt første bind i denne serien, men etter mye surr har jeg nå fått kommet meg gjennom alle bøkene.
Poeia (1. bind) var definitivt den jeg likte best, men alle tre var verdt titten. Innholdet er det ikke så mye å si om utover det som allerede er nevnt i omtalen av første bind, men nye rusmidler utforskes og vi er innom alle punktene i diagrammet fra første bok.


Ikke bare er teksten informativ, men spesielt første bind har en utrolig spennende kollasjaktig stil, sitater og bilder hives inn i et forrykende tempo, og som regel med et bånd til hovedteksten som er såpass tydelig at det er berikende uten å bli avsporende.

Foruten om selve stoffene bruker Pendell en ikke ubetydelig del av boken på en del nærliggende emner, og diskusjoner rundt rusbruk slik at den kunnskapstørste psykonaut ikke blir stående uten verktøy for å forstå de merkelige opplevelsene og erfaringene man treffer på i dette underlige landskapet.

Selv om enkelte kapitler blir noe langdryge (f.eks. en nokså lang utlegning om drager) så er bøkene så velskrevne og informative at enhver nysjerrig rusbruker burde ha dem i hyllen.
Anbefales fortsatt på det varmeste.