View Single Post
Når man har ordentlig mikroskop typ 40-100x zoom, så blir det det som å lodde på en storby, det er faktisk ganske lett og hvis man har sertifisert loddetrening fra telefonprodusent skal det være en piece of cake!

Det er nemlig det det er snakk om her, selv den gangen og dette var i 2011-2012 ca så var det nemlig norges 2 største reparatør av mobiltelefoner som gjorde akkurat dette, han satt med BGA lodding. For de av dere som ikke vet hva dette er; man putter rett og slett på blykuler i loddeland og varmes så man kan lodde på kompontenter. Dette er verken rakettforskning eller nano teknologi det er snakk om. Om de satt på en komponent eller tok av eller bare lagde en eller flere bruer med loddetinn; det aner jeg ikke. Men husker det var sinnsykt strengt vi fikk drive med det, måtte gjøres uten andre i lokalet og det måtte være en represetant fra kripos til stede som fikk lese informasjon. Eneste grunnen til at jeg vet vi drev med dette er fordi kripos ble opplært til å gjøre det selv. Men sitt der å nekt du, jeg kan heller ikke komme med dokumentasjon på det her da de hadde taushetsplikt når de drev med det