View Single Post
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Ikke for å være respektløst, men for alle fremstår jo, som du selv sier, denne tråden som et innblikk i en person som er på vei ned i avgrunnen.

Hva er det som gjør at du bruker heroin for å komme deg gjennom dagene?
Vis hele sitatet...
Jobb stort sett. Jeg takler å ha være dopsjuk om jeg bare sitter hjemme, men det jeg virkelig hater er å sitte i kassa og med en jævlig ryggsmerte, angst og svetting.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Kan jeg få spørre hva det er som har fått deg dit du er i dag?
Vis hele sitatet...
Det begynte med angst, paranoia og depresjon, men det var etter en joint (ja, faktisk lol) at jeg virkelig nådde bunnen. Fikk en badtrip, ble aldri den samme igjen. Orker ikke gå i detalj, men en metafor for hvordan jeg føler meg i huet er som å sitte ubehagelig 24/7.

Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Hvilken selvinnsikt har du? Hvor stor anslår du selv mulighetene for at du sklir helt ut er?
Vis hele sitatet...
Jeg tror enda at jeg ikke kommer til å bli en arbeidsløs person som skyter dag inn og dag ut. Hovedproblemet er egentlig at jeg er like (lite) happy nå som jeg var før, selvom jeg går halvparten av tia i (mild) abstinens.

Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Innser du selv at du trenger hjelp av noe annet enn heroin/amf?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd alt som finnes av hjelp de siste 2 årene, uten hell.

Sitat av hayer Vis innlegg
Har ingenting i mot folk som f.eks tar en joint for å slappe av ekstra, ruser seg i en gitt periode(1 uke eller lignende tidsrom) pga. de føler at de trenger det for å komme gjennom en uke med mye press på jobb, så lenge det ikke blir en fast vane.

Folk som derimot ruser seg pga. "livet suger" har jeg lite til overs for.



Men OT; hvordan går det med å holde ut til lille julaften da? Hvorfor ikke vente til første juledag?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd absolutt alt av psykologer, psykiatere, medisiner og helvette, og ikke en eneste shit hjelper. Ikke en gang benzo. Heroin hjelper noe, men jeg følte meg bedre edru når den mentale helsen min var god enn jeg gjør nå stein på heroin. Ikke for å gjøre dette til en melodramatisk sippetråd, men hadde det ikke vært for at jeg har noen som bryr seg veldig om meg ville jeg tatt kvelden for lenge sia. Jeg har null mulighet til å "komme meg opp å gjøre noe med livet" eller hva annet bullshit du syns jeg bør gjøre.

Å vente til lillejulaften dreit jeg i siden jeg ble nødt til å være sosial denne helga.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg vet AKKURAT hvordan du har det og hva du tenker. Tankene du beskriver kunne likegodt kommet fra mitt hode for 9 måneder siden.

Jeg tipper du føler en slags lettelse hver gang du har gått uten en stund, type: "yes, jeg er jo ikke særlig avhengig i det hele tatt, jeg kuleran heller om en ukes tid".

Newsflash: Du er allerede langt forbi avhengig. Du lurer deg selv til å tro noe annet, og når du faktisk innser det selv så er du virkelig langt inni det.

Tror du vet at jeg ikke er den som moraliserer, dette er vel nesten første gang jeg gir "moralpreken" her inne. Men jeg kan garantere deg en ting:

Skjerper du deg ikke med en gang så er sannsynligvis livet ditt ødelagt.

....Sannsynligvis tenker du jeg er en arrogant idiot nå. Om noen måneder derimot..

EDIT: Må bare legge til; ta å skriv ned når du faktis får i deg heroin. Du kommer til å innse at "halve uken på, halve uken av" kun er hodet ditt som føkker med deg. Du har sannsynligvis heroin i omløp langt mer enn du liker å tro.

Om litt så begynner du å telle timer... "klarer meg fint 18 timer uten, er ikke særlig avhengig da..." osv osv osv..
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk innsett at jeg er avengig. Men den lettelsen du skrev om hadde jeg for bare litt over en måneds tid siden hehe. Har dog ikke gått lengre enn 3-4 dager siden den gang. Syns ikke du er arrogant i det hele tatt, du bare sier sannheten. Problemet mitt er bare at jeg ikke bryr meg om hvilken vei jeg går.
Sist endret av bloodshotEyes; 14. desember 2013 kl. 19:33.