View Single Post
Kondolerer med en crappy oppvekst.

Tror nok det enkleste er å bare slutte helt, men sånn er man jo forskjellig. Noen klarer ikke å trappe ned, fordi de sliter med å begrense seg når de først skal bruke noe. Kanskje man klarer i noen dager, men det er en langvarig tålmodighetsprøve å trappe ned over såpass lang tid at det faktisk er noen vits i å gå den veien.

Det du må tenke på er jo hva du skal gjøre etterpå. Å trene er en veldig god ide. Hobby, ikke-røykende venner du kan henge med? Når du er nykter selv, vil du kanskje oppdage etterhvert at rusa folk (selv om de er familie) ikke er så stas å omgi seg med hele tiden. Den biten har ihvertfall gått av seg selv for min del, jeg gidder ikke noen i familien min mer. De kjeder meg, jeg har gått videre og er ikke interessert i det fengselet de tror er livet.

Poenget uansett hva du velger er at du må ha noe å gjøre, en plan. Og kanskje du trenger hjelp med psyken - om ikke annet går det an å oppsøke NA, så får du mulighet til å snakke ut om hvordan du har det med folk som forstår.

De sier hasj ikke er vanedannende, men det er ihvertfall det vanskeligste jeg har sluttet med noen gang, fordi det er så integrert i hele livsstilen.
Sist endret av Susa; 11. oktober 2013 kl. 16:37.