View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg trenger ikke å ha noen tall på det. Den som hevder at det er et problem har også bevisbyrden for påstanden.
Vis hele sitatet...
Men så har jeg heller ikke påstått at humørsvingninger er et voldsomt problem i arbeidslivet. Kun at man kan forstå hvorfor noen tar dette med i vurderingen. Det er ikke en påstand som krever dokumentasjon. Du etterlyser tall på en påstand jeg ikke har ytret, så da må du faktisk frembringe de tallene på egenhånd hvis det er så viktig.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Ja, jeg synes det er rart å tro at man kan ta en helhetsvurdering hvor det inngår forhold der man hverken har, eller gidder å skaffe, noen som helst idé om omfanget.
Vis hele sitatet...
Vurderinger foretar man da hele tiden. Blar du fram statistikk hver gang du møter en person med visse egenskaper? Nei, du foretar en kjapp vurdering på stedet, fordi du er et menneske og er konstruert for å vurdere andre mennesker i real time.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det kan være det. Men hvor relevant er det? Hvor relevant er det sammenligna med andre hypotetiske forhold?
Vis hele sitatet...
Hva for et spørsmål er det? Hvor relevant er det sammenlignet med hva? Alle verdens hypotetiske forhold? Det går ikke an å svare på det.

Men det er relevant for en arbeidsgiver at arbeidstaker går ut i permisjon. Særlig hvis stillingen krever opplæring, noe de fleste stillinger gjør.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Ja, og hvorfor er graviditet en gjenganger i alle diskusjoner? Hvorfor har vi aldri hatt den store debatten om det er greit å diskrimminere folk som er over to meter høye? Det er ikke bare bare å skaffe vernesko i størrelse 56, ergonomi kan bli kinkig og de er utsatte for ryggproblemer. Hvorfor er ikke dette et tema noen noensinne nevner? Hvorfor handler denne, og alle andre slike tråder om de klassiske emnene innen diskrimminering, og ikke de mer perifere? Min hypotese er at det skyldes fordommer og at problemer systematisk overdrives i kvinners disfavør.
Vis hele sitatet...
Sør du meg så spør jeg deg.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hva er det jeg har sagt som du reagerer mest på?
Vis hele sitatet...
Dette:
Og hver gang man sier "Skal innrømme at jeg ikke vet så mye om hvorvidt disse fordommene er utbredt eller ikke"i samme åndedrag som man argumenter for at konseptet rent objektivt er rasjonelt, så bidrar man til å videreføre destruktive holdninger. Det er et problem.
Vis hele sitatet...
Det er det eneste jeg i utgangspunktet reagerte på, for her siterer du meg og kaller argumentasjonen min for et problem. Et problem som for meg virker helt fullstendig konstruert fra din side.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du har ditt syn på arbeidsgivers motivasjon og mener den systematiske skepsisen vi ser i samfunnet mot gravide søkere til en viss grad er rasjonell. Jeg mener den i svært liten grad er rasjonell, at den ikke er kunnskapsbasert og hovedsaklig skyldes fordommer. Det er et annet syn enn ditt, men det er da ikke et spesielt problemtisk syn å ha?
På hvilken måte ødelegger jeg muligheten for å føre en saklig debatt med mitt syn?
Vis hele sitatet...
Det er ikke ditt syn jeg kritiserer, det er måten du argumenterer for det på. Du setter det opp som om det er et problem at man viser forståelse for en arbeidsgivers skepsis, og sier at man på den måten bidrar til destruktive holdninger. Du lager altså en fjær til ti høns, og forsøker å vinkle det slik at man enten må være på den ene eller den andre siden av saken. Ihvertfall er det slik jeg oppfattet deg.

Sitat av entropi Vis innlegg
Denne kritikken føler jeg bommer litt, hvis det er meg du sikter til. Jeg føler jeg argumenterer ganske saklig, og har i alle fall ikke prøvd å få klubbet ned diskusjonen.

Jeg har med rette blitt beskyldt for mye rart oppigjennom, men å være redd for debatt har foreløbig ikke vært blant anklagene...
Vis hele sitatet...
Det var ikke rettet mot deg entropi. Det var mer et generelt utbrudd. Skulle presisert det bedre.
Sist endret av mentalmelt; 16. juli 2016 kl. 13:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.