View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg har ikke noen tall på hvor relevant dette med humørsvingninger er. Har du?
Vis hele sitatet...
Jeg trenger ikke å ha noen tall på det. Den som hevder at det er et problem har også bevisbyrden for påstanden.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det eneste jeg gjør er å uttrykke forståelse for at en arbeidsgiver tar dette, samt fravær med i en helhetsvurdering. Er det veldig rart synes du?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg synes det er rart å tro at man kan ta en helhetsvurdering hvor det inngår forhold der man hverken har, eller gidder å skaffe, noen som helst idé om omfanget.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
En person skal ut i permisjon like etter ansettelse, og det er liksom ikke relevant overhodet?
Vis hele sitatet...
Det kan være det. Men hvor relevant er det? Hvor relevant er det sammenligna med andre hypotetiske forhold?

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Nei, hvorfor henger jeg meg opp i det? Det er jo bare det tråden handler om.
Vis hele sitatet...
Ja, og hvorfor er graviditet en gjenganger i alle diskusjoner? Hvorfor har vi aldri hatt den store debatten om det er greit å diskrimminere folk som er over to meter høye? Det er ikke bare bare å skaffe vernesko i størrelse 56, ergonomi kan bli kinkig og de er utsatte for ryggproblemer. Hvorfor er ikke dette et tema noen noensinne nevner? Hvorfor handler denne, og alle andre slike tråder om de klassiske emnene innen diskrimminering, og ikke de mer perifere? Min hypotese er at det skyldes fordommer og at problemer systematisk overdrives i kvinners disfavør.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Den eneste stormen jeg ser er motreaksjonene på at noen våger å uttrykke forståelse for arbeidsgivers perspektiv i saken.
Vis hele sitatet...
Næh, synes du virkelig det? Jeg kan ikke si jeg ser så mye usaklig skittkasting her, egentlig. Hva er det jeg har sagt som du reagerer mest på? Du har ditt syn på arbeidsgivers motivasjon og mener den systematiske skepsisen vi ser i samfunnet mot gravide søkere til en viss grad er rasjonell. Jeg mener den i svært liten grad er rasjonell, at den ikke er kunnskapsbasert og hovedsaklig skyldes fordommer. Det er et annet syn enn ditt, men det er da ikke et spesielt problemtisk syn å ha? På hvilken måte ødelegger jeg muligheten for å føre en saklig debatt med mitt syn?