View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Horvidt slike fordommer er utbredt var ikke mitt poeng overhodet. Det er en påstand fra Entropi, som jeg rett og slett ikke har noen mening om. Det betyr imidlertid ikke at jeg blir med på det politisk korrekte fjaset hvor man later som at et fenomen ikke eksisterer fordi man ikke vil tråkke noen på tærne. At noen så bruker de samme agrumentene til å bygge opp under fordommer er ikke mitt ansvar. Skal man ikke lenger få si at man blir brun av å være i sola fordi hudfarge ikke spiller noen rolle? Skal man ikke få snakke om at gravide har humørsvingninger fordi noen bygger fordommer på dette? Nei, vettu hva. Den typen holdninger er vel så ødeleggende for likestilling som de vi ønsker å bekjempe.
Vis hele sitatet...
Tjeh, du kan velge å se det slik. Jeg oppfatter deg heller dithen at du mener å ha funnet fortegnet på ligninga (basert på en svært begrenset mengde variabler) og er totalt uinteressert i verdien som kommer ut. Du har fortsatt ikke sagt noe om hvor relevant dette er. Så hvorfor henger du deg opp i akkurat graviditet? Hvorfor skal vi ikke henge oss opp i en av de mange andre forholdene som kanskje kan ha negativ innflytelse? Hvorfor må vi tørre å ta akkurat denne ene saken når ingen en gang har giddet å prøve å svare på hvor relevant den er? Du ser PK-fjas, jeg ser en storm i et vannglass ingen vet om det er vann i eller ei. Jeg skal gjerne stikke fingeren i bakken og ha i mente at graviditet kan være et problem for små bedrifter hvis, og bare hvis, noen kan gi et rimelig estimat på hvor stort omfanget er. Så lenge dette mangler ser jeg bare en av en million hypotetiske scenarier. Hvis ingen kan stadfeste at de er relevante så kan man heller ikke ta hensyn til de.
Sist endret av Myoxocephalus; 16. juli 2016 kl. 12:34.