View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Nå. All den tid man vet svært lite annet enn at diskrimminering forekommer og at det er uønsket, så er det veldig spesielt å harpe videre på gamle fordommer som ikke har noen konkret begrunnelse. Og hver gang man sier "Skal innrømme at jeg ikke vet så mye om hvorvidt disse fordommene er utbredt eller ikke"i samme åndedrag som man argumenter for at konseptet rent objektivt er rasjonelt, så bidrar man til å videreføre destruktive holdninger. Det er et problem.
Vis hele sitatet...
Horvidt slike fordommer er utbredt var ikke mitt poeng overhodet. Det er en påstand fra Entropi, som jeg rett og slett ikke har noen mening om. Det betyr imidlertid ikke at jeg blir med på det politisk korrekte fjaset hvor man later som at et fenomen ikke eksisterer fordi man ikke vil tråkke noen på tærne. At noen så bruker de samme agrumentene til å bygge opp under fordommer er ikke mitt ansvar. Skal man ikke lenger få si at man blir brun av å være i sola fordi hudfarge ikke spiller noen rolle? Skal man ikke få snakke om at gravide har humørsvingninger fordi noen bygger fordommer på dette? Nei, vettu hva. Den typen holdninger er vel så ødeleggende for likestilling som de vi ønsker å bekjempe.
Sist endret av mentalmelt; 16. juli 2016 kl. 12:26.