View Single Post
Nå tjente jeg riktignok kun over 700k i fjor, men siden utsikten på jobb tilfeldigvis er oljeplattformarbeidere i orange survivalsuits som går ombord i helikoptere så må jeg likevel innrømme at jeg syns synd på de. Millionlønn på plattform er ikke standard kutyme, og de risikerer, og gir slipp på mye mer enn jeg gjør som bare sitter inne i en god og varm NOC og ser på TV og spiller Minecraft for å få tiden imellom alarmer til å gå fortere.. Joda, jeg også jobber turnus, men jeg kan kjøre 12 min etter vakt og komme hjem til min egen leilighet og sove i min egen seng.. Jeg risikerer ikke å gå rundt i et helikopter som må ditche i sjøen. Jeg risikerer ikke å måtte bli sittende fast på en plattform i fire dager over tiden fordi helikopteret ikke vil ta av i tåke.. Jeg har gått glipp av en og annen juleaften og nyttårsaften, men selv når de vaktene har vært min tur så har jeg iallefall kommet hjem sent samme kveld eller tidlig neste morgen..
Penger er ikke alt her i verden, jeg stortrives i jobben og er rimelig sikker på at jeg også hadde stortrives hvis lønna var halvvert..