View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Bomberman: Det du sier er jo fullstendig irrelevant. Han sa ikke at indøk-studenter har dårlig lønn eller labre jobbutsikter, det eneste han sa var at [COLOR="Blue"]ingeniører og økonomer ser ned på de[/COLOR]. Noe som er sant, og som du burde fått med deg siden du har gått på NTNU sjøl ("indøk er homo, sha-la-la-la-la"). Noe som på en side er forståelig siden inntrykket av folka som går der er heller dårlig, men egentlig er det jo et genialt konsept: å utdanne ledere som faktisk har kunnskap i realfag og teknologi.
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende jeg tolket innlegget i verste mening, og bare for å informere så er ikke poenget med innlegget mitt over å forsvare indøk-linja i noen særlig grad, men heller å få frem noen 'realiteter' rundt jobbmulighetene deres og studentmassen.
Slik jeg forstod innlegget var det for å marginalisere linja og studentene. Dét burde ikke gjøres, fordi IØT er vel blant de best prioriterte instituttene av alle på hele universitetet om jwg ikke tar feil.

Joda, kjenner rimelig godt til hva andre sivingstudenter på Gløshaugen mener om indøkere. Men jeg kjenner også i tillegg hva økonomistudenter andre steder på NTNU, og TØH (okei HHiT), pluss BI Trd mener om indøkere og linja.. Inntrykket er; sivingstudentene har et ganske ambivalent forhold ved de både misliker indøkere sterkt men også ser til en viss grad opp til dem (dette med å jobbe hardt og systematisk), kanskje er vel hatet sterkere enn beundringen.. Imens andre økonomistudenter nærmest beundrer dem, selv om mange mener de ikke er ekte økonomer heller.

Så de sees ned på av for det meste enkelte linjer, la oss si f.eks fysmat og kyb. Langt fra alle.

Men jeg langt på vei forstår det du skriver, og er enig i mye: har samarbeidet nært i visse fora med disse folka, og det er dæven meg ikke mye ektefølt engasjement innen en rekke ting hos mange (ikke alle!) av disse. Proritet #1 er karriere, og prioritet #2 er CV-bygging og atter CV-bygging. Og ja, det er homo.
Sist endret av aeon_illuminate; 1. februar 2014 kl. 03:41.