View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
...gitt at de ikke forårsaker 500+ kr i svinn hver måned. .
Vis hele sitatet...
500 kr i svinn hver måned er ikke spesielt mye. Du spør om det finnes noen enklere jobber enn det å stå i kassen, og der kan jeg nevne flere: Vasking, rydde hyller, kjøre søppel, lage mat, osv, osv. Alt er imidlertid relativt, så det som er enkelt for meg og deg, er ikke nødvendigvis like enkelt for andre. Det som er enkelt for han som kun betjener 50 kunder om dagen, er ikke nødvendigvis like enkelt for hun som betjener 200 kunder.

Det hender også at man gjør feil i andre yrker, selv om man holder på med arbeidsoppgaver som er blitt rutine og dermed burde være enkle etter flere års utdanning og arbeid ved bedriften: En kamerat av meg ødela glassruter for 60 000 på en dag. En annen kamerat ødela ett par hundre kasser med glassflasker til en verdi av flere titalls tusen - all in a days work! Han ene er automatiker og hadde jobbet flere år i bedriften når uhellet inntraff. Svært få er feilfrie - det gjelder også de som sitter bak kassen.

Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Hvordan klarere man å slå inn at det er solgt en banan, eller noe annet, hvis man ikke har gjort det? Skremmende at du synes det er så normalt å gjøre at du bruker det som et eksempel.
Vis hele sitatet...
Det skjer iallefall titt og ofte at folk gjør feil når jeg skal handle frukt og grønt, og jeg gjorde også feil her da jeg jobbet i butikk. Det er ikke alle som klarer å huske alle PLU-kodene, og når det er en lang kø, så gambler du kanskje litt på at banan var 117, mens det viste seg å være 107. Dette er kanskje den mest vanlige feilen som en butikkmedarbeider gjør.

-

TS: Det er allerede nevnt, men ta kontakt med Handel og Kontor eller en annen organisasjon. De vil fortelle deg at det er ulovlig å trekke den ansatte i lønn pga. avvik i kassebeholdningen. Dersom butikksjefen mener at dette ikke er ett uhell, men tyveri, så får de anmelde deg og heller kreve pengene den veien. Uhell, og feil, rammer de aller fleste, og en sjef kan ikke trekke deg i lønn pga. dette. Det hadde jo tatt seg ut om de to kameratene mine måtte ha dekket inn de enorme summene som bedriften tapte på deres uhell.
Sist endret av caperno; 5. november 2013 kl. 13:25.