View Single Post
Sitat av Orph Vis innlegg
Hvis det er det du har lyst til er det bare å kjøre på. Dersom du skulle finne ut at du ikke liker det er det ikke verre enn å bytte. Interesse for realfag går lang vei, de vanskeligste fagene er absolutt artige! Vanskelighetsgrad er vanskelig å si noe om, i grunn. Man får et litt annet perspektiv på det etterhvert. Det er svært mange kompliserte ideer som formidles, som godt kan sies å være vanskelige. Men jobber man nok, får man det til. Ingenting er vanskelig sånn sett, det er bare mer eller mindre tidkrevende. Men sammenliknet med f.eks juss er det nok enormt vanskelig, om ikke like tidkrevende. Jeg klarer f.eks sjelden å sitte mer enn 7-8 timer å jobbe om dagen, da hodet mitt er helt kokt etter det.

Er man disiplinert går studiene helt fint.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat slik jeg har tenkt. Hvis det ikke er noe for meg, slutter jeg bare og tar et friår i stedet og prøver noe annet senere. Vi er jo i den priveligerte situasjonen at vi bor i Norge, så vi får jo så og si så mange sjanser vi vil. Og jeg tenker om jeg bruker 5, 6 eller 7 år på å få meg en mastergrad, så har det ingenting å si. Når det kommer til vanskelighetsgrad, interesse og liknende, har jeg det ofte slik at jeg vekker interesse for de tingene jeg mestrer. Hvis jeg må bruke litt ekstra tid for å lære meg det, blir det bare enda mer interessant når jeg først behersker det. Så jeg satser på å søke Energilinja, snittet har vel ligget stabil på under 55 poeng for primærkvoten, så det bør gå greit å komme seg inn der. Jeg får søke på litt andre studer og bare for å være sikker på å komme inn på noe.

For øvrig har jeg også snust en del på indøk når jeg har lest om diverse studier, men opptakskravene er jo skyhøye, så jeg kommer nok ikke inn der i første omgang.
Sist endret av TimCahill; 30. desember 2011 kl. 16:23.