View Single Post
Sitat av Orph Vis innlegg
EMIL skal være bra studie det. Det går vel mest i sterkstrøm hvis jeg ikke tar helt feil. At det er noe som helst "konkurranse" mellom EMIL og GeoPet har jeg ikke hørt noe om. De to første årene er ganske like for de fleste siv.ing. linjene. Stort sett matte 1, 2, 3 og 4, statistikk, fysikk, kjemi, mekanikk, ex.phil og it gk, hvor ikke alle har alle de samme fagene, og så har man linjespesifikke fag i tillegg (f. eks. har jeg hatt geologi 1 og 2, geofysikk og geomekanikk).

Man er ikke noe særlig mer stedsbundet enn andre studier. Det er jo stort sett i de store byene de gode jobbene finnes, og jeg vil tro at det finnes flere jobber innen petroleum i Oslo enn i Stavanger.
Vis hele sitatet...
Hehe, skjønner. Sikkert bare noen vrangforestillinger jeg har fått. Gjennom hele videregående har magefølelsen min sagt Energi & Miljø, så trur jeg skal satse på det. Skal ærlig innrømme at jeg ikke helt har satt meg inn i hva det innebærer, men jeg har over middels interesse for realfag, og trur jeg kan trives greit der. Bare et siste spørsmål; har inntrykk av at det er veldig store arbeidsmengder, men ikke nødvendigvis så ekstremt høy vanskelighetsgrad på siving studiene. Her er det snakk om de første årene, da masteroppgaven blir litt mer hva man gjør det til selv. Har du noen erfaringer å dele?
Sist endret av TimCahill; 30. desember 2011 kl. 02:02.