View Single Post
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Tror faktisk svært mange kan komme langt om en har "stå på vilje" og ikke tenker A4 på alt. Det virker som om livet handler om hus, familie og en bil for de fleste. Helt greit det, men er det fasiten på at man da er vellykket?

Snakker med yngre mennesker i dag, og svært mange kjører samme svaret: Bilmekaniker, frisør, sjukepleier eller eletriker.
Hva med de hundretusenvis av de andre jobbene rundt i verden som kan være fantastisk spennende? Det er så mye muligheter (og nei, men trenger virkelig ikke studiekompetanse for å leve et anstendig og spennende liv). Når jeg først er inne på ordet "spennende";
07:00 - 15:00 (jobb)
16:00 - 17:00 (middag)
18:00 - 18:30 (Sofakvil)
19:00 - 22:00 (tv)
God natt....

Jeg skjønner faktisk ikke at så mange velger å leve sitt i den retningen, men de om det. Er det bare jeg som er...rar?
Vis hele sitatet...
De aller fleste lever vel et slikt liv? Jobb - middag - fritid. Må vel nesten anta at du tar middagen før jobben?

Når mine foreldre og en del av deres bekjente tok utdanning resulterete det i at mange av dem fikk varierende og utfordrende jobber. Varierende i den grad at de har en stor mulighet til og kunne påvirke selv hvordan de jobber og også når, i noen tilfeller. Lønna har jo også vært deretter noe som har gitt dem en enorm mulighet til drive på hva enn de vil på fritiden. Å drive med noe du brenner for, samtidig som du får både relativ stor økonomisk frihet og frihet generelt. Det er jo drømmen?

Så klart har man den muligheten også uten utdannelse. Det er jo alltids kjekt å ha en solid grunnmur som ikke bare dekker en nisje innenfor et område dersom det går skeis. Da har dem en utdannelse/erfaring å vise til innenfor ett større område. Du har også muligheten for det uten utdannelse, men hvor stort område dekker du? Snakker da generelt om de som dropper utdannelse, ikke bare de som gjør det bra.

Her i familien går det i jobb, middag og fritid. Jeg vil påstå at vi forsatt lever et "spennende" og variert liv. Alt kommer ann på hva du gjør ting til.

Uansett så er det hardt arbeid som gjelder, samme hvilken vei du velger å gå.