View Single Post
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av ViceR Vis innlegg
Jeg setter på ingen måte meg selv over noen andre, og har dyp respekt for alle som har klart seg så bra som de gjør uten utdannelse. Men uansett hvordan jeg vrir og vender på det, så har jeg tungt for å forstå at ikke de fleste satser mot høyere utdannelse.

Jeg misliker sterkt, i likhet med deg, folk som mener de er bedre enn andre ene og alene på grunn av en tittel de fikk på universitetet noen år tilbake.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg satset på høyere utdannelse hadde jeg trolig enda gått på skole for å forsøke å fullføre en master, nå er det dog 8 år siden jeg forlot skolen og bra er det.

Nå skal det sies at jeg er en 3.6 i snitt fra ungdomsskolen og 3.2 i snitt fra VGS elev, mao jeg er det som er sett på som en skoletaper (var kun en samtale unna å stryke i matte på vgs) mens jobben min krever latterlige mengder kunnskap som oppdateres konstant.

Av de personene i min nærmeste krets som har valgt høyere utdannelse er det kun min søster som har en jobb som relevant til utdannelsen, resterende er Esso-ekspeditører og jobber på f.eks KID, mao har jeg lite til overs for noen form for høyere utdannelse og jeg tviler på at jeg kunne fått verken en bedre jobb eller bedre lønn med høyere utdannelse.