View Single Post
gentleman #1
ViceR's Avatar
521
Sitat av gotejds Vis innlegg
Dette er jo bare helt utrolig overfladisk av deg. Jeg håper virkelig at du åpner øynene dine litt når du blir eldre og ser at ikke alle mennesker er like.

Og sette seg selv høyere på grunn av at du har valgt å bruke mer eller mindre hele ungdomsperioden din til å lese en masse detaljfakta blir bare for dumt... Verden er litt rundere enn det.

Dette innlegget fikk meg forøvrig til å tenke på min fars kone som skrek å hylte da hun så litt blod når jeg å en kompis hadde en liten fylle-slosskamp. Hun fortalte oss at fra den UNIVERSITETSUTDANNEDE familien hun kom fra, hadde hun aaaaldri sett maken til slik vold! (Og ja hun er fra Oslo's beste vestkant)

Helt siden den dag har jeg grøsset av folk som setter seg selv høyere pga penger og utdanning. Det er kun ett overfladisk system som hindrer en masse kriminelle å rasere å ta fra en alt man har, inkludert livet ditt. den sterkeste overlever.
Vis hele sitatet...
Jeg setter på ingen måte meg selv over noen andre, og har dyp respekt for alle som har klart seg så bra som de gjør uten utdannelse. Men uansett hvordan jeg vrir og vender på det, så har jeg tungt for å forstå at ikke de fleste satser mot høyere utdannelse.

Jeg misliker sterkt, i likhet med deg, folk som mener de er bedre enn andre ene og alene på grunn av en tittel de fikk på universitetet noen år tilbake.
Sist endret av ViceR; 20. desember 2011 kl. 20:54.