View Single Post
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Du har ikke sagt at utdanning er teit. Men du har, utifra postene dine, antydet at det å leve et A4 liv er teit. Jeg spør da, hvorfor er det teit?

Jeg har ikke gått inn på hvorvidt du har familie eller ikke. Hvorvidt du har et godt liv. Jeg håper du har det, for all del.
Jeg påpekte bare at når penger står først hos deg, så har vi såpass forskjellige verdier at jeg ikke ser hensikten med å diskutere hva et "godt liv" er. Som ikke denne tråden handler om.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har ikke utifra postene mine antydet at det er teit å leve et A4 liv. Det er ikke noe for meg bare. Og jeg tenker på TS når jeg skriver om at det faktisk er muligheter til å få et godt liv uten utdannelse, og dro frem mine personlige erfaringer til det. Jeg skrev at JEG ikke forstår hvorfor så mange velger den retningen (nettopp av personlige erfaringer). Altså kun en mening/tanker jeg sitter med. Ser da ikke ned på familie, venner, naboer som har valgt det typiske A4 livet (A4, rutiner i hverdagen).
Jeg er helt enig med deg at det ikke er noen hensikt å diskutere hva et godt liv er (du tok mine meninger personlig).

Noen lever A4 og har et lykkelig liv.
Noen lever A4 og har et deprimerende liv.
Noen lever dag for dag og har et lykkelig liv.
Noen lever dag for dag og har et deprimerende liv.

Det er håp for alle. Utrolig synd for de som velger alternativer de ikke trives med. Mange vet kanskje ikke om alternativene der ute. Derfor ble det fint for oss uten utdannelse å fortelle om dette.

(PS: Penger står ikke først hos meg, men mye heller penger en utdannelsen (som jeg mener man tar for å få tak i penger.)