View Single Post
Synes det er mildt sagt spesielt at jobber som krever spesiell utdannelse blir karakterisert som "kjedelige" og "lite spennende". Søsteren min er nettopp utdannet Siv.ing fra NTNU, hun har fått en jobb innen noe solcelleforskning som hun synes er kjempespennende, nå skal hun reise til Japan og jobbe der for et år eller noe sånt. Hun har det kjempebra på jobben og tjener bra også (har ikke spurt henne hvor bra hun tjener, ikke så interessert i det).

Min far er også siv.ing og han har reist og jobbet over hele verden, i lengere og kortere perioder. Også kjempefornøyd med jobben og skryter stadig vekk over hvor mange år siden sist det var han hadde sykefravær på jobben.

Jeg fullførte VGS nå i høst så tenkte jeg at jeg skulle gjøre noe morsomt. Så jeg flytta til Sørlandet og tok et musikkstudium, (Utdanning? Gud så kjedelig og A4 a?), kjempeinteressant og morsomt. Til neste år vurderer jeg å ta et årsstudium i USA eller Australia og lære enda mer gitarspilling og ha det fett. Til slutt er planene og ende opp på NTNU og ta en utdanning som siv.ing da matte og fysikk også er fag jeg finner interessante. Jeg lurer nå forferdelig på hvordan dere kan så bastant kan si at utdanning fører til kjedsomhet og A4?

Men jeg skal ikke hindre dere fra å promotere for å droppe ut av VGS/Ungdomsskolen,