View Single Post
Sitat av Tfan Vis innlegg
For eks elektroingeniør off shore på oljeplatform tjener ikke særlig bedre enn vanlige elektrikere/automatikere. Ingeniørtittelen gir deg noen tusen ekstra, så klart. Læreren min på VGS (Elektrofag) har ingeniørutdannelsen bak seg, og han sier det gir han ca 25 tusen mer i året.

En off-shore elektriker/automatiker på oljeplatform vil jeg tro tjener maks 500 000 i året. Det er en veldig bra lønn, men du ofrer tross alt mye for det og. 2 uker arbeid, 2 uker fri, osv. Det er ganske stress vil jeg tro!


Og ikke ta så lett på det å ta ingeniørutdannelsen... For å bli elektroingeniør for eksempel, så må du være glad i matte og fysikk. Du har R1 matte og fysikk under utdannelsen din hvis du prøver deg på ingeniør.
Vis hele sitatet...
Onkelen min jobber med å reise rundt i verden på forskjellige oljeplattformer å programmerer PLS'er han tjente 300 i MÅNEDEN i fjord (litt over 3 mill i etter skatt i fjord). Mye gratis reising men mye jobbing sier han.

Vis du brenner for fly, men ikke kan/vil bli flyger så kan du bli flymekaniker, VG1 elektro, VG2 flyfag VG3 avionikk eller flyteknisk, går selv VG2 flyfag nå, mye jobbing da..