View Single Post
Sitat av Tfan Vis innlegg
For eks elektroingeniør off shore på oljeplatform tjener ikke særlig bedre enn vanlige elektrikere/automatikere. Ingeniørtittelen gir deg noen tusen ekstra, så klart. Læreren min på VGS (Elektrofag) har ingeniørutdannelsen bak seg, og han sier det gir han ca 25 tusen mer i året.

En off-shore elektriker/automatiker på oljeplatform vil jeg tro tjener maks 500 000 i året. Det er en veldig bra lønn, men du ofrer tross alt mye for det og. 2 uker arbeid, 2 uker fri, osv. Det er ganske stress vil jeg tro!


Og ikke ta så lett på det å ta ingeniørutdannelsen... For å bli elektroingeniør for eksempel, så må du være glad i matte og fysikk. Du har R1 matte og fysikk under utdannelsen din hvis du prøver deg på ingeniør.
Vis hele sitatet...
Relativt rett det. Ingeniører ligger en stand mellom 550.000 til 650.000, og økende med ansinitet. Elektriker/automatiker rundt 480.000++, og økende etter hvert. Mest brukte turnus på offshore er faktisk 2-4 rullering men. Vil faktisk ikke si at det spesielt stressende, selv med familie.
Sist endret av Troennes; 19. januar 2011 kl. 15:31.